Reprezentujemy interesy i chronimy praw firm stowarzyszonych

Międzynarodowa Konferencja Motoryzacyjna z udziałem ZPL w Krakowie 17-19.11.2010

Ponad 350 osób z Polski, Węgier, Wielkiej Brytanii i Czech uczestniczyło przez trzy dni w Międzynarodowej Konferencji Motoryzacyjnej, która odbyła się w dniach 17-18-19 listopada br. w Krakowie. Konferencję zorganizowała Polska Izba Motoryzacji a oficjalnym patronetem objął Związek Polskiego Leasingu. Wydarzeniu towarzyszyła również wystawa pt. „Wokół rynku dealerskiego i serwisowego", podczas której swoją ofertę zaprezentowało 30 firm. To trzydniowe spotkanie było próbą odpowiedzi m.in. na takie pytania jak: - w jaki sposób odnaleźć się na rynku w dzisiejszych, zmieniających się czasach, w których klienci przestają odwiedzać salony; - jakie są sprawdzone strategie marketingowe punktu dealerskiego ukierunkowane na skuteczne przyciągnięcie klienta do salonu i zainspirowanie go do zakupu oraz jak możemy wykorzystywać nowe media, w tym internet oraz serwisy społecznościowe do budowania wizerunku salonu. - Tegoroczny projekt Polskiej Izby Motoryzacji, czyli krakowska Konferencja polegał na połączeniu w jedno wydarzenie projektów, które Izba organizowała od lat: Konwencji Polskich Dealerów Samochodów oraz Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych. Powód takiego połączenia jest prosty: jest to ta sama grupa odbiorców jakimi są dealerzy samochodów, serwisy blacharsko-lakiernicze, serwisy niezależne ale również firmy ubezpieczeniowe, kredytowe czy też leasingowe i inne, które w gruncie rzeczy żywo są zainteresowane kooperacją z branżą motoryzacyjną. Dodatkowo, jako projekt pilotażowy odbył się dzień trzeci dedykowany sektorowi dealerów quadów, motocykli i skuterów, czyli branży, gdzie stopień integracji, w tym dyskusji na tematy branżowe jest póki co bardzo niski. Cała konferencja poświęcona była najważniejszemu celowi - generowaniu zysków zarówno w dealerstwie samochodów, motocykli czy też w serwisie. Dlatego hasło przewodnie brzmiało: DEALER I SERWIS. KAŻDY MUSI ZARABIAĆ - czyli jak koncentrując się na zadowoleniu klienta wypracować zysk w firmie. Obok obecności firm leasingowych istotnym punktem konferencji była prelekcja ZPL, podczas której Dyrektor Generalny Andrzej Sugajski przedstawił prezentację pt. Finansowanie leasingu maszyn i urządzeń oraz nieruchomości dla przemysłu motoryzacyjnego oraz prezentację nt. Wybranych wyników badań dotyczących leasingu samochodów oraz leasingu konsumenckiego. ZPL dystrybuował na stoisku firmowym materiały promujące leasing.